Dennis Rowland’la Röportaj

Ülkemiz Sinatra Dünyası’nın öncü isimlerinden Sayın Ö.Akalın bu hafta ünlü caz solisti Dennis Rowland’la ufak bir söyleşi gerçekleştirdi. Bu önemli caz adamıyla yapılan röportajı sizlerle paylaşmakdan büyük mutluluk duyuyoruz…

Caz Solisti Dennis Rowland etkili bir ses ve tecrübeli bir yetenektir.

Rowland kariyerine solist olarak meşhur caz sanatçısı Count Basie nin orkestrasında 1977 de başladı ve 7  yıl solist olarak bu orkestrada çalıştı.

Jimmy Rushing ve Joe Williams gibi ünlü solistlerin de çalıştıgı Basie orkestarasında geçen kesintisiz 7 yıl Dennis Rowland için büyük başarıdır.

Rowland, Tonny Bennett ve Ella Filtzgeral gibi çok önemli sanatçılarla da aynı sahneyi paylaştı ve caz dünyasında saygın bir yer edindi.

Etkili sesi ve dikkat çekici sahne performansıyla bugun caz müziğin hatırı sayılır solistlerinden biridir…

Simdi Röportajımıza geçelim ;

Sayın Dennis Rowland öncelikle bize vakit ayırdığınız ve menajeriniz olmaksızın birebir iletişim kurmayı tercih ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.Hayranlarınızla direk iletişim kurmanız çok mütevazi ve kibar bir davranış…

Count Basie orkestasına solist olarak alındığınızda kendinizi zirveye çıkmış ve tamamlanmış olarakmı hissettiniz  yoksa bu sizin için yeni bir başlangıç noktasımı oldu??

O yıllarda bu olayı yeni bir başlangıç olarak kabul ettim.Uzun yıllar Detroit’de şarkı söylemiştim ve büyük bir orkestraya katılmak önemli bir şeydi.

Kariyerimde bir çok şeyi sayın Basie’ye borçluyum.Kuşkusuz yıllar içinde zaman zaman hayal kırıklıkları da yaşadım ama herseye rağmen buna değerdi.

Concard Records’dan 3 cd çıkardım ve bir çok toplama album yaptım.Ray Anthon,Les Brown, and Joe Sample isimlerle çalıştım.Bir çok kez Almanya ve Rusyada yıllık turnelere çıktım

Frank Sinatra ve siz aynı şarkıları söylüyorsunuz,aynı şarkılardan hoşlandığınız belli.ikinizde Count Basie ile çalıştınız.Frank Sinatra ile bir çok ortak yanınız var. Acaba sizde mi Frankin yürüdüğü yoldan yürüdünüz.Benzer ve benzer olmayan taraflarınız nelerdir ?

Öncelikle Sinatra ile beni benzeştirdiğiniz için cok teşekkür ederim.Bir şarkıcı olarak Frank Sinatra ile benzer bir ses renklerine sahibiz ve benzer bir repertuarı paylaşıyoruz.fakat bu şarkılarından bir çoğunu ilk söyleyen kişi Sinatradır.

Frankin şansı bütün bestecileri tanıyor olmasıydı.Bütün herkes şarkılarını onun okumasını isterdi.o herzaman ilk seçimdi

Onun üslubu ve müzik yeteneği bir efsaneydi ve biz ona  şükran borçluyuz…

O da bir Band solisti olarak çok şeyi tecrübe etti ve çok şey öğrendi. ben de tıpkı onun gibi bir band solistiyim.fakat biraz fark var. onun zamanında radyo televizyon ve canlı şovlar vardı ve bunlar ona çok yardımcı oldu

Ben de bir çok canlı şova katıldım fakat hiç bir zaman diğer fırsatlara sahip olamadım..

Biz caz sanatçıları Sinatrayı cok severiz çünkü o da bizden biridir.

Fakat bizler hiç bir zaman o eski band sanatçıları kadar sanslı olamadık.ben kendi söhretimi kendim yarattım.eğer beni görmediyseniz benim kim oldugumu bilmezsiniz…

Peki Sinatra hakkındaki genel görüşünüz nedir. Frank Sinatranın caz müziği nasıl etkiledi ??

Frank Sinatra’nın müzik üstünde güçlü bir etkisi ve class bir yeri vardır 

Frank Sinatra ile ilgili bir anınız varmı ?

Duets 1 albumünün kayıt çalışmalarında ordaydım ve Frank Sinatra ” Tear out to dry ” söylerken onu izledim. Greeg Field e bu konuda sonsuz teşekkür borçluyum

Son olarak şu anda kariyerinizde neye odaklanmış durumdasınız gelecekle ilgili planlarınız nelerdir   ?

J.C.Superstar, Chicago. Big River gibi bir çok müzikal yaptım ve  Real Gone Cat, and Fagland Tales isimli iki de kısa film çektim.Bir çok reklam filmini seslendirdim.Kariyerimin üstüne ısrarla gitmeye devam edeceğim.daha çok çalışacakmıyım  ? evet! daha cok kayıt yapacakmıyım ? EvetHer zaman aktif ve ulaşılır olacağım …

 Çok teşekkür ederiz sayın Rowland. çoşkulu cevaplarınız ve samimiyetiniz içinde ayrıca teşekkürler.Çalışmalarınızda başarılar dileriz.

Denis Rowland sesiyle ve yorumuyla insanı etkileyen bir şarkıcı. Sahnede hakimiyeti yüksek.Şarkılardaki duyguyu yansıtabilen , kalbiyle okuyan bir tarzı var…

Bir Cevap Yazın

